7 reacties op “Reacties op Tips voor Heropstappers

  1. Ik ben motor rij instructeur en vind jullie site zo informatief en duidelijk dat ik onze leerlingen ook op jullie site wijs.

  2. Ik ben zelf iemand die bijna elke dag op de motor rijd. Mijn ouders hebben twee sportsters (een 1000 en een 1200) en ik moet zeggen dat het heerlijke motoren zijn.

    Ja, ze lijken zwaar, maar het zwaartepunt zit redelijk laag en ze rijden behoorlijk goed (je bent zelf eerder de beperkende factor dan de motor). Het lukt mij om ze met de stepjes op de grond de bocht rond te werken. Tevens is het blok behoorlijk soepel en dankzij de brede koppelband kan je er weinig fouten mee maken.

    Jouke

  3. Ik wil jullie complimenteren met de zeer informatieve website. Hier heb ik echt iets aan.
    Ik ben 54 jaar oud en heb in januari 1990 mijn motorrijbewijs behaald. Dat was tevens de laatste keer dat ik op een motor heb gereden.

    Al jarenlang overweeg ik om een motor te kopen. Ik ben in ontelbare motorshops geweest en heb nog nooit een motor durven kopen. Vergaap mij aan de aanbiedingen op Marktplaats en andere sites.

    Ik lees veel motorbladen, kijk naar motorraces zowel live als op de tv. Heb zelf wegraces georganiseerd en ben jarenlang voorzitter geweest van een motorcrossorganisatie.

    En dan geen motor rijden!!! Terwijl ik er vooral de zomerdag in my mind dagelijks mee bezig ben. Steeds maar weer bekruipt mij de angst om er aan te beginnen. Hoe kom ik hier nu over heen en wat raden jullie mij aan om te doen.
    Is het misschien goed om eerst weer een aantal rijlessen te nemen of toch maar direct aan een opfriscursus te beginnen?

    Zelf heb ik mijn oog laten vallen op een Harley Sportster zo’n 800 cc, maar als ik jullie site lees dan is dat waarschijnlijk te zwaar voor een beginnen.br> Het gaat mij om het toeren en zeker niet om hoge snelheden. Ook woon-werkverkeer is een optie voor motorgebruik. (platteland)
    Laat eens iets van jullie horen. Een klein advies of net die duw over de drempel.

    Leo Pots

    • Aan een VRO heb je alleen wat als de automatismen er al inzitten, maar als je eigenlijk geen ervaring hebt, is het erg belangrijk dat je even bijgespijkerd word op basisniveau, even de standaard basisvaardigheden, vooral het remmen en uitwijken weer even op punt brengen…
      Wat motor betreft heb je voorlopig meer aan een betrouwbaar goedkoop bakkie, iets als een CB500 of F650 (die is heel zuinig met zijn benzine).

      En om je over de drempel te helpen: Neem gewoon een proefles, dan kun je er weer even aan proeven en de instructeur kan je zo vertellen of het een beetje veilig was, en je wel goed genoeg bij de les was, of toch wat bijgespijkerd moet worden.
      Succes met oefenen ! 🙂

  4. Een absoluut perfecte tip voor de her-opstappers: oefenen; oefenen en oefenen.
    Ga je oefenen op een parkeerterijn om je rem- en bochtentechniek te verbeteren, zorg er voor dat je ook een maatje bij je hebt !!!
    Niet als passagier overigens, maar als “controleur/adviseur” en, mocht je toch vallen, dat hij (of zij) je een handje kan helpen.

    Jan Somers

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Als je e-mail-adres gelinkt is aan een avatar op Gravatar, zal je avatar te zien zijn bij je commentaar.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.